wtorek, 19 maja 2015

Chłodnik













Chłodnik zawsze kojarzy mi się z wiosną
Urzeka mnie swoim pięknym fioletowo - różowym kolorem

Ostatnio zapachniało mi świeżymi warzywami w sklepie i od razu kupiłam wszystkie składniki na chłodnik 
Jeszcze tego samego dnia miałam pyszny obiad
Na zupkę załapali się też moi przyjaciele, którym na szczęście smakowało :)

U mnie jest zawsze gęsty i pełen warzyw
Podaję zawsze dobrze schłodzony


Składniki :

- 3-4 małe buraczki
- świeży ogórek
- kilka rzodkiewek
- 2 pomidory
- liście botwinki
- 1 litr maślanki lub kefiru
- szczypiorek
- koperek
- ząbek czosnku
- sok z połowy cytryny
- sól, pieprz, cukier


Buraczki obieram , kroję w kostkę i gotuję w małej ilości dobrze osolonej wody
Gdy tylko buraki zaczną się gotować dodaję 2 łyżki octu
Do miski wrzucam pokrojonego w kostkę pomidora, ogórka i rzodkiewki 
Siekam liście botwinki , szczypiorek, koperek i dodaję do warzyw
Dodaję ostudzone buraczki wraz z woda w której się gotowały
Dolewam kefir lub maślankę 
Doprawiam wyciśniętym ząbkiem czosnku, sokiem z cytryny, łyżeczką cukru, łyżeczką soli i szczyptą pieprzu

Podaję z ugotowanym na twardo jajkiem


Smacznego :)





















































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz